MITT I DET

rökelsen har brunnit ut, och jag sa precis hej då till min bästa vän. nu sitter jag själv på altanen, ute i skogen. juniluften är begagligt kall tack vare pläden som täcker det mesta av min kropp. katten värmer mina ben och infravärmen mitt huvud. ljusen på bordet får mig lugn. kärlekslistan spelas. saknar en.

jag kan inte beskriva känslan jag har i kroppen just nu. det gick ett rus av lycka från huvudet nedför ryggraden och utan att tänka på det, log och skrattade jag. jag njuter otroligt mycket av att vara i naturen, med mig själv. te, ljus, i vanlig ordning. det enda som hörs är flygplanet påväg söder ut. ingen traffik, inga skrik. just nu tynger ingenting mina axlar.
hoppas gud tittar.

jag är mitt i det. /into the wild












systrar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0