JAG HAR EN VISION. HAR DU?

medan kaffebryggaren och krister i p3 gör sitt, funderar jag på hur jag ska jobba för att nå mitt mål, mitt drömliv. det låter djupt men jag känner att jag måste tänka framåt, särskilt inspirerad blev jag efter ett föredrag i skolan av Stefan Björk. han såg positivt till allt, vilket jag inte gör just nu. snarare motsatsen...

man vill så himla mycket i sitt liv och man tänker att "jaja, jag hinner, jag är ju bara 17. jag kan ändå inte göa något utan att gå klart skolan och få en utbildning först." MEN snart är man 18... och 19, sedan är man 20 och då en vuxen människa som ska klara sig själv. helt plötslig står man där, utan mor och far vid sin sida. ingen som lagar mat eller tvättar åt en. det är dock mitt sista bekymmer, laga mat kan jag. nej, jag vill inte leva ett medelsvenssons liv med hyffsad lön och villa i någon liten okänd ort i sverige. jag vet vad jag vill, även fast det är lite luddigt just nu.  


vet du vad ditt mål är? här är några punkter jag utgår ifrån.

  • Skriv ner Din vision till livet. Ett högt mål, och sedan hur du ska komma dit. Det finns inga hinder!
  • Har du ingen förebild, som du vill t ex jobba som, skaffa en!
  • Var inte rädd för att ringa till den personen och be om råd, ingen kan tacka nej till en människa som ber om hjälp med rätt attityd. Fråga om praktikplats osv.
  • Kom ihåg, DU ÄR UNIK! Våga vara dig själv. 
  • Skapa. var nyfiken och kreativ, våga, vinna. Var en entreprenör.


DU KAN LEVA DIN DRÖM

hahah ja jag är seriös.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0