P3 Guld

igår var det p3 guld som fick äran att visa upp sveriges talanger.

Årets vinnare:

Guldmicken: Håkan Hellström
Årets hiphop/soul: Afasi & Filthy
Årets dans: Style of Eye
Årets nykomling: Lykke Li
Årets låt: Markus Krunegård – Jag är en vampyr
Årets pop: El Perro del Mar
Årets grupp: Johnossi
Årets rock/metal: In Flames
Årets artist: Håkan Hellström

håkan är den enda som jag tycker förtjänar pris här.

jag menar, "jag är en vampyr", den är knappt bra!  Hur kan den låten bli ÅRETS LÅT!?
årets grupp blev stockholmsduon Johnossi. jag tycker deras förra skiva var dubbelt så bra och att den borde ha fått den uppmärksamhet den förtjänar. all they ever wanted är ju bara nån blandning av hårdrock och en smutsigare/falskare version av deras förra. men som vanligt sög nomineringarn, och därför kan jag tycka att det bra att johnossi vann. innerst inne tycker jag om dem väldigt mycket. blir bara besviken när dem kommer ut med en dålig skiva.



man must dance och glory days to come är bara två av låtarna som ger mig starka nostalgikänslor från någon sommar tillbaka.

grupper som in flames förstår jag mig bara inte på och ska inte gå in något djupare i det, men jag vill bara säga att vilken annan grupp som helst skulle ha vunnit det priset, tack!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0